Digital Marketing » Zoekmachine optimalisatie » SEO Tilburg  » Hoe lang duurt het voordat SEO resultaten zichtbar zijn

Hoe lang duurt het voordat SEO resultaten zichtbaar zijn?

seo Tilburg zoekmachie optimalisatie

De meeste SEO-vragen bij ons beginnen zoiets als dit. “Doe je SEO?” – Ja. “Als je onze website een tijdje doorloopt en optimaliseert, wordt het veel beter en krijg ik meer bezoekers, meer omzet, toch?” Nee – als het zo makkelijk was …

Hoe lang duurt het voordat SEO resultaten zichtbaar zijn?
Dat is een van de meestgestelde vragen die prospects en klanten ons stellen. Deze vraag is behoorlijk gerechtvaardigd. Je investeert veel in jouw digitale aanwezigheid en wilt weten wanneer deze investering loont en tot resultaten leidt.

Helaas is er geen duidelijk antwoord. Ruwe planningen en schattingen zijn zeker mogelijk, maar ook deze zullen voor elk bedrijf verschillen. Hoe snel je resultaten kunt zien, hangt van veel factoren af, zoals:

  • Het concurrentievermogen van uw branche.
  • De geschiedenis en positie van uw eigen website.
  • Jouw budget en uw vasthoudendheid met betrekking tot deze factoren.

Zoekmachineoptimalisatie is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Zelfs wanneer nieuwe concurrentie op de markt komt, is Google nog steeds goed voor meer dan 90% van het Duitstalige zoekverkeer.

Om te beseffen dat een strikt schema voor SEO-resultaten onmogelijk is, moet u eerst begrijpen wat SEO is en hoe het werkt.

Wat is SEO Tilburg? Hoe werkt het?
Het is de intentie van Google om gebruikers nuttige informatie te bieden. Of ze nu op zoek zijn naar kantoormeubelen of een nieuw paar felrode hoge hakken willen kopen, Google wil ervoor zorgen dat het gebruikers verbindt met inhoud van hoge kwaliteit om hun vragen te beantwoorden of hen toegang te geven tot de informatie die ze willen.

Websites worden gerangschikt in de zoekmachine van Google voor relevantie voor de intentie van de zoeker. Vele aspecten spelen hier een rol, als en waar een website in de zoekopdracht verschijnt. We zullen deze factoren hier grondig verdiepen. In het algemeen heeft kwaliteitsinhoud van een vertrouwde bron voorrang.

Google gebruikt zogenaamde “crawlers”, dit zijn bots die op de meeste websites op internet worden verplaatst, analyseren de inhoud van pagina’s en rapporteren de resultaten terug naar Google. De algoritmen van Google sorteren vervolgens de toegang van miljoenen pagina’s van crawlers op basis van relevantie voor specifieke zoekwoorden en rangschikken die zoekwoorden.

Als je bijvoorbeeld resultaten (verkeer en leads) van SEO wilt zien, moet u inhoud van hoge kwaliteit maken die is gericht op specifieke zoekwoorden die gebruikers zoeken om bedrijven zoals die van u te vinden. Het kiezen van de juiste zoekwoorden is net zo belangrijk als het maken van inhoud van hoge kwaliteit.

Factoren die de tijd tot het eerste effect beïnvloeden
Laten we eens kijken naar de factoren die van invloed zijn op het antwoord op de vraag “Hoe lang duurt het voordat de SEO resultaten oplevert”. Er zijn er veel die van invloed zijn op de tijd die het kost om SEO resultaten te laten behalen. Laten we eens kijken naar de weging van deze aspecten, die MOZ een paar jaar geleden (2013) heeft gemaakt:


seo Tilburg zoekmachie optimalisatie Tilburg

Een van de redenen waarom het moeilijk is om een ​​nauwkeurige schatting te geven van hoe lang het duurt voordat SEO resultaten begint te produceren, is het feit dat er veel factoren zijn die van invloed zijn op hoe gemakkelijk u kunt ranken voor specifieke zoekwoorden. kan. Er zijn geen twee situaties die hetzelfde zijn.

Sommige van deze factoren omvatten:

De zoekwoorden die je target. Sommige zoekwoorden zijn competitiever dan andere. Longtail-sleutelwoorden krijgen doorgaans een betere rangschikking van de eerste pagina dan kortere sleutelwoorden. “Rode schoenen” is bijvoorbeeld competitiever dan “Red Stiletto High Heels Shoes”. De zoekwoorden die we kiezen, zijn afhankelijk van uw algehele budget en strategie. De relevantie van uw inhoud. Komt uw inhoud overeen met wat een zoeker wil weten? Heeft u al inhoud die aan deze vereisten voldoet of moeten we er nieuwe inhoud voor maken?

Jouw locatie. Lokale bedrijven in meer concurrerende steden kunnen verwachten dat het langer duurt om resultaten te boeken. Een tandarts in Berlijn vindt het misschien moeilijker om zijn Berlijn-gerelateerde zoekwoordrangschikking te verbeteren dan een tandarts in de middle of nowhere zou hebben. Meer concurrerende zoekwoorden hebben echter een hogere impactcap.

De leeftijd van jouw website en domein. Google legt meer vertrouwen in langer lopende websites. Nieuwe sites vereisen meestal meer tijd voor concurrerende zoekwoorden dan dezelfde zoekwoorden op oudere sites.
De gebruikerservaring. Google genereert gebruiksstatistieken van de bezoekers van uw webpagina. Bezoekers met een betere gebruikerservaring brengen doorgaans meer tijd op uw site door, meer interactie dan met de concurrentie. Wanneer uw bezoekers druk zijn, verbetert u uw kansen op ranking voor concurrerende zoekwoorden.

Inkomende links. Welke websites linken naar de jouwe? Google gebruikt links van andere websites als blijk van vertrouwen in uw merk. Niet alle links zijn gelijkwaardig. Een koppeling van Spiegel Online heeft bijvoorbeeld meer gewicht dan een link van een minder bekende uitgever. Volgens Andrew Lipattsev, Search Quality Senior Strategist bij Google, zijn content van hoge kwaliteit en linkbuilding de twee belangrijkste functies die Google gebruikt om uw website te rangschikken.
Naleving van de beste werkwijzen. Bij het optimaliseren van een zoeksite moeten honderden kleine technische factoren worden overwogen. (Nodig hen? ==> Zie onderstaande podcast.) Google publiceert lange lijsten met SEO-best practices die moeten worden gevolgd. Afhankelijk van de huidige status van uw optimalisatie en de grootte van uw website, kan het enige tijd duren om ervoor te zorgen dat de best practices op elke pagina worden gevolgd.

Dit zijn slechts enkele van de vele dingen die een rol spelen in hoe snel u de Search Engine Optimization-resultaten kunt behalen.

Veel van de taken die nodig zijn om ervoor te zorgen dat elk van deze factoren zich goed gedraagt, vereisen (veel) tijd om uit te voeren, wat op zijn beurt vereist dat u opneemt in de geschatte tijd wanneer u resultaten kunt verwachten.

Om deze factoren volledig te evalueren, is het beter om te wachten voordat u schattingen geeft van verwachte tijdsbestekken voor resultaten. Naast deze overwegingen als congestie-quo, heeft Google de mogelijkheid om het algoritme op elk gewenst moment te wijzigen en stenen in de weg te leggen van de beste plannen.

seo posities bekijken Tilburg